Leta i den här bloggen

fredag 28 augusti 2015

Avslut och början

Idag har jag tagit ett steg närmare att avsluta ytterligare ett projekt. Jag har tvättat och blockat delarna till min "Fritt etter Fana".
 Grå och grön blev den och nu ska jag försöka bestämma vilka färger jag ska dekorera den med.
Min kropp protesterade lite mot det galna tempot på stickor nummer 2,5 så jag fick ju lägga upp nytt att varva med. Det blev det senaste loppisfyndet som jag ska försöka göra nån slags shrug/bolero av. Freestylar hej vilt.

Bohusstickningen rullar på. Jag har provat och mätt och det verkar bli bra. Har avslutat en del tråkiga varv där man var tvungen att sticka fram och tillbaks istället för runt. Det är runt 500 maskor nu, men snart ska jag dela av fär ärmarna och då blir det lite mer lagom många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar